rok szkolny 2016/2017

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.

30 maja klasy 3e i 3h wraz z paniami Ewą Wierzchowską, Edytą Halak i Katarzyną Pytel udały się na czterodniową wycieczkę do Krakowa. Przejeżdżając przez Częstochowę, odwiedziliśmy Jasną Górę, aby przez chwilę pomodlić się przed obrazem Matki Boskiej.
Pierwszym celem podróży był Olsztyn na południu Polski, gdzie rozpoczęliśmy wędrówkę Szlakiem Orlich Gniazd. Stromym zboczem, wspięliśmy się, aby z bliska podziwiać ruiny warowni zbudowanej na skale, z której rozciąga się niesamowity widok na okolicę. Kolejnym miejscem, jakie zobaczyliśmy były ruiny zamku w Mirowie, z którego wyruszyliśmy pieszo malowniczym szlakiem Jury Krakowsko-Czestochowskiej w stronę położonego na wzgórzu zamku w Bobolicach. Ostatnim przystankiem pierwszego dnia był zamek Ogrodzieniec. Zadziwił nas rozmiarami, ale i salą tortur, do której weszliśmy. Zmęczeni, ale zadowoleni pojechaliśmy prosto do hotelu.
Drugiego dnia wyruszyliśmy do Ojcowskiego PN. Przeszliśmy ścieżką turystyczną i dotarliśmy do Bramy Krakowskiej oddzielającej dwie krainy geograficzne Polski. Następnie podjechaliśmy do zamku w Pieskowej Skale i podeszliśmy pod Maczugę Herkulesa. Nie mogliśmy pominąć także Jaskini Wierzchowskiej, której nazwa jest ściśle związana z nazwiskiem naszej wychowawczyni-pani Ewy Wierzchowskiej. Zwiedzanie Krakowa rozpoczęliśmy od Katedry na Wawelu. Weszliśmy na wieżę, z której mogliśmy podziwiać piękną panoramę miasta. Później przeszliśmy na rynek i zwiedziliśmy Kościół Mariacki z oryginalnym ołtarzem.
Pierwszy czerwca- jak na Dzień Dziecka przystało- spędziliśmy w największym parku rozrywki w Polsce- Energylandii. Sam widok rollercoasterów zapierał dech w piersiach, a co dopiero jazda nimi. Niektóre dawały wrażenie tracenia kontroli nad ciałem, będąc do góry nogami. Pełni optymizmu po atrakcjach udaliśmy się do niemieckiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Podczas trzech lat spędzonych w gimnazjum niejeden raz na języku polskim poruszaliśmy trudny temat obozów, ale zwykłe teksty nie oddają tak tego, jak widok na żywo...Po prostu trzeba to zobaczyć i zetknąć się z tym. Widzieliśmy tony włosów, butów, walizek, rzeczy codziennego użytku. Każdy taki przedmiot upamiętnia osoby, które tam zginęły. Jak się czuliśmy po zakończeniu zwiedzania? Inaczej niż zwykle. Panowała w nas pustka. Można to nazwać konsternacją, byliśmy zadumani. Ale taki stan jest potrzebny, aby lepiej to zrozumieć.
Ostatniego dnia wcieliliśmy się w rolę górników w Wieliczce. Dostaliśmy specjalny sprzęt (kombinezony, kaski i latarki) i rozpoczęliśmy podziemną trasę zwiedzania. Wąskimi korytarzami docieraliśmy do wielu ciekawych miejsc, w których oprócz chłodu panował specyficzny klimat. Po drodze mogliśmy wykonywać różnorakie prace- piłowanie drewna, ugniatanie soli i przesuwanie wagonika górniczego na torach.
Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na jedyną w Polsce ale i w Europie Środkowej pustynię. Różni się nieco od tych z Afryki, ale i tak jest cudownym miejscem.
Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy bezpiecznie do Inowrocławia- bo jak mówi przysłowie: wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej.